Wielokodowy przekaz w marketingu

Każda firma, która zaczyna swoją działalność musi stworzyć logo, nazwę oraz jakiś przekaz, który dotrze do odbiorców – to podstawa funkcjonowania na rynku.

Budowanie marki nie jest jednak łatwym procesem i trwa ono latami. Nie można też tego mylić z normalną reklamą, która jest wynikiem budowania marki i także oczywiście nieodzownym elementem.

Kreuj wizerunek marki

Wszystko to wiąże się z pojęciem brandingu, czyli kreowania wizerunku marki. Jak dobrze wiemy silne marki ustalają cenę. Warto więc postawić na rozwój tego segmentu w biznesie, który się prowadzi. Dobra marka nie może istnieć w oderwaniu od produktu, a dobry produkt bez strategii brandingowej nie będzie również wartościową marką. Przy tym procesie nie należy też oszczędzać. Inwestycja w budowanie marki po prostu się opłaca, o czym świadczą przykłady największych i najcenniejszych marek, których cena ostateczna nijak ma się do ceny komponentów. Kupując przecież coś „markowego” płacimy krocie przecież nie za „zawartość”, ale za markę czyli obietnicę wysokiej jakości i ekskluzywności. Inna sprawa, że dobra marka wymaga ciągłej pracy i nawet gigant biznesu nie ma jej raz na zawsze. Najważniejsze to wiedzieć czego się chce i precyzyjnie zdefiniować potrzeby.

Pamiętaj o wielokodowym przekazie

Co ciekawe wyróżnia się 3 kluczowe elementy marki: wizualne, komunikacyjne i behawioralne. Jeden element nie istnieje bez drugiego. Jeśli chcesz stworzyć rozpoznawalną markę, nie możesz skupiać się wyłącznie na tym jak ona wygląda, ważne jest też jakie emocje przekazuje. Przy czym nie można mylić logo z marką, to tylko znak wizualny, który jest jedynie wizualną częścią marki. Rozważne kreowanie wizerunku to właściwie podstawa sukcesu. Stabilne marki przeważnie mają zarazem stabilną sprzedaż.

Postaw na marketing internetowy

Trzeba jednak wiedzieć w jaki sposób reklamy będą bardziej efektywne. Nie zawsze wystarczy kilka wizytówek czy polecenie znajomego, czasami trzeba działać wykorzystując różne media. Jeśli chodzi o marketing internetowy to ważne jest w tym kontekście pozycjonowanie, czyli podniesienie pozycji strony w wynikach wyszukiwania. Wadą tego procesu jest jednak to, iż jest on długotrwały i pracochłonny. Ponadto strona internetowa musi być odpowiednio zoptymalizowana pod kątem wyszukiwarek. Równie skomplikowanym procesem jest dodawanie strony do rozmaitych katalogów stron. Pozytywną cechą takich działań jest ukryta reklama obok reklam płatnych. Oczywiście taka forma marketingu nie jest najtańsza. Można też skorzystać z katalogów firm, które wygenerują wizytówkę naszej firmy.

Oczywiście wizytówka taka również jest płatna. Kolejnym rozwiązaniem jest skorzystanie z katalogów branżowych, które często funkcjonują przy dużych portalach. Być może katalogi branżowe okażą się bardziej skuteczne – należy próbować. Inną formą reklamy internetowej mogą być artykuły sponsorowane. Jeśli np. sprzedajemy ubrania to warto napisać parę słów o jakiejś części ubrania albo co akurat jest w modzie w tym sezonie. Aczkolwiek taki artykuł nie powinien wprost wskazywać produkty, ale wyzwalać chęć odbiorcy np. zakupu.

Nie zapominaj o tradycyjnych formach reklamy

Oczywiście zawsze można też zainwestować w tradycyjną reklamę taką jak bilboardy, reklama prasowa czy ulotki. Nie ważny jest właściwie sposób dzięki któremu dociera się do odbiorcy, ale efekty tych działań, które przełożą się na wyniki finansowe naszej firmy.

Sprawdź również

One thought on “Wielokodowy przekaz w marketingu

Dodaj komentarz

Your email address will not be published. Required fields are marked *