Rekrutacja – jak właściwie wybrać pracownika do firmy?

Sukces konkretnego przedsiębiorstwa zależy od wielu czynników. Między innymi ważne jest to, aby starannie wybrać każdego pracownika, który będzie na niego pracował. Na co trzeba zwrócić uwagę w trakcie rekrutacji? Jak sprawdzić nie tylko wiedzę, ale także cechy charakteru konkretnej osoby? Z dzisiejszego wpisu dowiecie się także czy warto przeprowadzać rekrutację samodzielnie czy może lepiej zdecydować się na pomoc profesjonalistów, którzy wykonują takie zadania tak naprawdę na co dzień.

Na co trzeba zwrócić szczególną uwagę?

Bardzo ważne jest to, aby starannie przeprowadzić proces rekrutacji. Trzeba zwrócić uwagę na kilka kwestii. Między innymi jest to wiedza danej osoby odnośnie konkretnej branży. Warto również uwzględnić jej doświadczenie. Jeśli dana firma potrzebuje takich fachowców, to lepiej nie decydować się na ludzi, którzy dopiero skończyli studia itp. Z drugiej strony trzeba wziąć pod uwagę czy konkretna osoba często zmienia stanowiska pracy w ostatnich latach. Może to być znak, że taki pracownik po prostu nie umie długo zagrzać miejsca w jednej lokalizacji. Jego zatrudnienie wiąże się ze sporym ryzykiem. Być może będzie rzeczywiście świetnie wywiązywał się ze swojego zadania, ale kiedyś może oznajmić, że praca w Waszej firmie dłużej go już nie interesuje. Na konkretnym stanowisku potrzebne są umiejętności językowe? Z CV wynika, że kandydat umie angielski w stopniu bardzo dobrym? Trzeba to wszystko sprawdzić. Nierzadko bowiem ludzie piszą o umiejętnościach, których tak naprawdę nie mają w praktyce…

Dlaczego coraz popularniejsze są testy rekrutacyjne?

Wiedzę na temat konkretnej branży czy doświadczenie można sprawdzić stosunkowo szybko. Co jednak zrobić, kiedy interesują Was konkretne cechy charakteru? Potrzebujecie lidera do prowadzenia Waszego zespołu? A może pracownika, który będzie musiał współpracować z innymi osobami nad rozmaitymi projektami? Coraz więcej osób decyduje się na testy rekrutacyjne. Można z nich sporo dowiedzieć się na temat konkretnej osoby. To szansa na to, aby ocenić czy dany kandydat ma zdolności przywódcze czy lepiej radzi sobie jako szeregowy członek zespołu itp.

Rekrutacja – samodzielnie czy przy pomoc fachowców?

Nic nie stoi na przeszkodzie, aby przeprowadzić rekrutację samodzielnie. Trzeba jednak naprawdę dobrze się do tego przyłożyć. Dzięki temu nie tylko zaoszczędzicie pieniądze, ale wybierzecie też pracowników, którzy potem będą w odpowiednim stopniu przyczyniać się do sukcesów Waszego przedsiębiorstwa.

Sprawdź również

Dodaj komentarz

Your email address will not be published. Required fields are marked *