Jak promować się na początku? Marketing dla raczkującej firmy

Dopiero rozpoczynasz swoją działalność na rynku i chcesz trafić do jak największego grona klientów? Pomysł na biznes jest Twoim konikiem, potrafisz go wykonać ale nie do końca orientujesz się jak zaprezentować twoją ofertę ludziom? Istnieje szereg możliwości, omówimy te, które mogą ci się przydać na początku prowadzenia biznesu.

Wielki boom

Duże wrażenie na społeczności, do której chcesz trafić może zrobić szumne otwarcie. Nie mówimy tylko o wywieszeniu napisu „WITAMY!” nad nowym salonem. Spraw, by o imprezie dowiedziała się cała okolica. Opraw wydarzenie tak, by wyglądało jak najbardziej profesjonalnie. Dotrzyj do osób wpływowych w danej lokalizacji. Będzie potrzebny odpowiedni budżet, dodatkowi pracownicy (jak hostessy, firma cateringowa, oprawa muzyczna, etc.) i pewien czas na przygotowanie wydarzenia. Gra warta świeczki – możesz od razu pokazać się jako duży, profesjonalny gracz. Pierwsze wrażenie zostanie w pamięci potencjalnych klientów, a twoim następnym zadaniem będzie utrzymać ich na wysokim poziomie zadowolenia.

Kropla drąży skałę

O marketingu w firmie powinniśmy pomyśleć na jakiś czas przed jej zarejestrowaniem. Żaden z portali społecznościowych nie wymaga informacji o założeniu firmy do utworzenia firmowego konta na Facebooku, Instagramie czy Pintereście. Obsługa social media to absolutna podstawa prowadzenia biznesu w obecnych czasach. Pamiętaj jednak by dostosować zarówno treści, jak i Twoje zaangażowanie do potrzeb klientów. Hurtownia artykułów chemicznych nie będzie potrzebowała codziennego postowania na Instagramie, za to schludny profil na Facebooku pomoże klientom trafić do Twojej lokalizacji. Z kolei sprzedaż koszulek z unikatowym, zaprojektowanym przez ciebie logo prawdopodobnie odbywać się będzie na terenie całego kraju. Twoje social media będą codziennym narzędziem marketingu i komunikacji, warto więc poświęcić swoim profilom uwagę zanim rozliczymy pierwsze faktury.

Coś wyjątkowego

Detal, który wyróżni cię na tle konkurencji. Spraw, by twój klient poczuł się wyjątkowo – wróci do ciebie z pewnością i weźmie ze sobą przyjaciół. Kawiarnie podpisują papierowe kubki na wynos imieniem klienta lub dodają do tego frazę poprawiającą humor. Warunkiem powodzenia sprzedaży płyt muzycznych często bywa ich niestandardowe opakowanie. Dedykowane newslettery przyciągają do twojego biznesu on-line. W sklepach osiedlowych najbardziej lubimy sprzedawców, którzy raz na jakiś czas dorzucą nam z uśmiechem kilka cukierków czy jabłko. Nawet giganci, posiadający klientelę liczoną w milionach starają się użyć personalizacji by klient nie czuł się jednym z wielu, przeciętnym. Zatroszcz się o to szczególnie, kiedy kupujących lub korzystających z twoich usług jest niewielu.

Działalność społeczna

Lubimy tych, którzy dają innym coś od siebie. To, że zaczynasz prowadzić firmę nie znaczy, że nie możesz pomóc żyć lepiej swoim sąsiadom. To szczególnie ważne w lokalnych biznesach. Korporacje wprowdzają wielkie programy CSR czyli społecznej odpowiedzialności biznesu. Pomyśl jak zgrabnie połączyć swoją działalność z pewną dozą dobroczynności i buduj wizerunek marki zatroskanej o dobro wspólne – znajdziesz nie tylko klientów ale potencjalnych partnerów biznesowych i społecznych.

Puść wodze fantazji

Bycie kreatywnym pomoże ci wymyślić własne sposoby na nawiązanie pierwszej relacji z klientem. Jeśli doskonale wiesz co oferuje twój biznes – wiesz także dlaczego ludzie go potrzebują. Nie wystarczy jednak samo przekonanie o tym – żyjemy w czasach ogromnych rynków zbytu i prze bodźcowania informacjami napływającymi zewsząd. Wyróżniaj się ze smakiem, dbaj o estetykę i raz na jakiś czas zaryzykuj czymś chwytliwym. Pamiętaj także o tym, że ty sam jesteś pierwszą i najważniejszą wizytówką twojej działalności. Jak cię widzą – tak cię kupią.

Sprawdź również

Dodaj komentarz

Your email address will not be published. Required fields are marked *